4
تیر

فراخوان نامه ای به حضرت معصومه

در هنگامه ای که زنان و دختران در جامعه های سرمایه داری، از نگاه خفّت بار مردان به جایگاه زنانگی به ستوه آمده اند و فریاد دادخواهیشان به گوش کسی نمی رسد، دختران و زنان این سرزمین، با بانویی بهشتی همسایه اند که وجودش همه معادله های دنیا را، از جاهلیت اولی گرفته تا فرانو به هم زده است. بزرگ بانویی که مردان در مقابل عظمت جایگاهش و هیبت وجودش به کرنش آیند. عابده ای که به حق ثابت کرد چگونه می شود که یک زن حتی در زمان مماتش، محل رجوع مردان سترگ تاریخ و مرقدش، مختلف الملائکه و توسل به او، نقطه آغاز معبری نورانی به آسمانها باشد.

محدثه ای که از مدینه، جاری شدنی زینب وار را از سرگرفت و همچنان در گستره تاریخ با زلال وجودش، پلیدیهای سیاستهای مأمونی و هارونی قدیم و جدید و نهضتهای منحرف استبداد بنی امیه ها و عصبیتهای جاهلی بنی عباس ها را افشاء می کند و از صفحات تاریخ می زداید و صدای رسالتش نه که به سرزمین خراسان ختم شود، بلکه اکنون هم در دورترین نقطه شرق و غرب طنین انداز است و دنیا را به دوستی با ولایت فرامی خواند.

کریمه ای که برادر بزرگوارش، زیارت او را هم تراز زیارت خود دانسته و «کرامت» را معنا و آبروی دیگری بخشیده است…

گرچه که کتاب قطور تاریخ، چندبرگی بیشتر را به زندگی اخت الرضا اختصاص نداده است اما شأن ایشان نه فقط از لابه لای همین چند برگ که با اقرار رهیافتگان به محضر او نمودار است. دل های بیقرار در آرزوی وصالش تا قلب شهر آل الله پر می کشند و قلبهای عاشق، زمزمه های عاشقانه برایش می سرایند.

در انبوه عاشقان و شیفتگان این بانوی پیراسته و آراسته، ما طلبه ها اما با این همسایه والامقام سَر و سِرّ دیگری داریم. بانو شاید ما را خوب می شناسد و نگاه دیگری به ما دارد و انتظارات برحق دیگری. چرا که رسالت ما از جنس رسالت معصومه است. حرمش برایمان حکم خانه یک خواهر عزیز و شفیق را دارد که مشتاقانه باب درد و دل با او می گشائیم و او ناگفته هایمان را چه عالمانه می خواند و اجابت می کند.
ناگفته ها را بیایید این بار قلم به دست بگیریم و از سرگردانی در کوچه پس کوچه های دل بر سفیدی کاغذی ماندگار کنیم تا یادگاری باشد بر دوستی ما با بانو معصومه سلام الله علیها.
بنویسیم و روایت کنیم از هر آن چه گفتنی است تا خنکای مرهمی باشد بر دلهای زخمی مان از دردهای زمانه و پیمان دوباره ببندیم بر آنچه شکستیم و شکستند و غافل بودیم.
آیا تا به حال فکر کرده اید اگر بخواهید برای حضرت معصومه نامه ای بنویسید چه حرفی برای گرفتن دارید؟
پس قلم بردارید و نامه هایتان را با دوستانتان به اشتراک بگذراید.
همزمان با نزدیک شدن به سالروز میلاد باسعات حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، از هم اکنون تا پانزدهم تیرماه فرصت دارید تا نامه های خود را در شبکه کوثرنت با هشتگ #نامه_ای_به_حضرت_معصومه و در سرویس کوثربلاگ با کلیدواژه نامه‌ ای به حضرت معصومه به اشتراک بگذارید.

ولادت حضرت معصومه (س)


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(4)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ... [عضو] 
...
5 stars

سلام و احترام
پیشنهاد میشود فراخوانهایی که تاریخشان گذشته ،از صفحه اصلی برداشته شوند.
مثلا همین فراخوان،برگزیدگانش هم اعلام شده اند،پس لزومی برای نگه داشتنش در صفحه اصلی نیست.
البته فقط یک پیشنهاد هست.
ممنون و خدا قوت

1398/04/30 @ 19:30
پاسخ از: امور اجرایی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و تشکر
در کدام قسمت صفحه اصلی این فراخوان هست هنوز؟
اگر فقط در فوتر (پایین سایت) است، آن جا لیست آخرین ها از هر بخش به صورت سیستمی و خودکار نمایش داده می شود.

1398/04/31 @ 09:56
پاسخ از: ... [عضو] 
...
5 stars

سلام و وقت بخیر
در کل صفحه اصلی ،فقط یک قسمت هست که فراخوانها گذاشته میشود
منظورم همونجا بود.

1398/04/31 @ 12:06
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

سلام و عرض ادب
بسیار عالی.

1398/04/09 @ 11:05


فرم در حال بارگذاری ...