9
مرداد

چالش 5 کاری که قبل از مرگ باید انجام بدم

چالش 5 کاری که قبل از مرگ باید انجام بدم

با پیدا شدن سر و کله ویروس منحوس کرونا، بیشتر متوجه شدیم که مرگ چقدر نزدیک و زندگی چقدر کوتاه است. مرگ را هر روز می‌بینیم و درباره‌اش می‌شنویم ولی یادمان باشد که یک روزی هم به سراغ خود ما خواهد آمد، هرکجا که باشیم…
«أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِککُّمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنتُمْ فِی بُرُوجٍ مُّشَیَّدَةٍ» (آیه 78 سوره نسا)
«هر کجا باشید، مرگ شما را فرا می‌گیرد؛ اگر چه در کاخ‌های بسیار محکم باشید.»
مرگ یک حقیقت غیرقابل انکاره که هر موجود زنده ای طعم آن را می چشد.
کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ اِلَینا تُرجَعونَ (آیۀ57 سورۀ عنکبوت)
هر کسی چشندۀ مرگ است و سپس به سوی ما بازگردانده می‌شوید.
یاد مرگ تأثیرات زیادی بر زندگی ما و برنامه‌ریزی‌ها دارد و یکی از ملزومات زندگی مؤمنان است که در روایات نیز به آن توصیه شده. اما چقدر برای مردن آماده ایم؟ همه مار کارهای زمین مونده ای داریم که دوست داریم تا آخر عمر آن ها را انجام بدهیم؛ پس لیستی درست کنید و در آن حداقل 5 کاری که می‌خواهید حتماً در زندگی‌تان انجام دهید را بنویسید.
در یک پست با کلیدواژه کارهای من قبل مرگ آن را منتشر کنید.
در آخر 5 نفر از دوستان خود را به این چالش دعوت کنید.
خدا به همه شما سلامتی و طول عمر عنایت کند.


free b2evolution skin
7
مرداد

پویش دوست وبلاگی من

فراخوان دوست وبلاگی من

دوستان وبلاگ نویس و قدیمی خود را در این پویش دنبال کنید.
در این پوش شما دوستان خود یا وبلاگ هایی که در بازه سال 91 تا 97 به وبلاگ های آن ها سر می زدید، را فراخوانی می کنید.
فرقی ندارد که آن وبلاگ همچنان فعال یا راکد شده باشد
هدف از این پویش، شناسایی وبلاگ های قدیمی و پرطرفدار از دید کاربران است.
چطور در این پویش شرکت کنم؟
اجرای این پویش از طریق شبکه کوثرنت است.
حداکثر 3 پست در رواق خود منتشر کنید.
در هر پست، یکی از دوستان وبلاگی خود را منشن کنید.
اگر مایل بودید چند خط در مورد وبلاگش بنویسید.
هشتگ #دوست_وبلاگی_من را حتما استفاده کنید.
هر نفر می تواند حداکثر 3 دوست خود را معرفی و در این چالش فراخوانی کند.
به 3 وبلاگ نویس محبوب (کاربرانی که بیشتر فراخوانی شده باشند) هدیه نقدی تعلق می گیرد

لینک پویش در شبکه کوثرنت


free b2evolution skin
21
اردیبهشت

کمپین حمایت از تولید ملی

حمایت از تولید ملی مخصوص یک سال نیست بلکه این موضوع باید بصورت جدی و محوری دنبال شود.
 باید این فرهنگ در میان مردم فراگیر شود که انتخاب یک کالا با نشان داخلی و یا با نشان خارجی می تواند
یک کارگر ایرانی را برخوردار و یا محروم کند. درخواست من از همه ملت این است که به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند.
رهبر معظم انقلاب

ادامه »


free b2evolution skin
12
شهریور

کمپین خانواده آسمانی

نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد. علی علیه السلام ، پیشوای پارسایان با فاطمه علیهاالسلام ، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه مانا گردید. اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی علیهاالسلام داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.
زندگی امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) و رخدادهای آن با گذشت زمان و پیشرفت علم تغییر نمی‌کند هر اندازه هم که دنیا متغیر شود این دو بزرگوار می‌توانند الگویی برای تمامی اعصار باشند. زندگی این زوج دارای مسائل اصلی و اصولی است که لاتغیر هستند، مهارت حضرت زهرا (س) و محبتی که بین این دو زوج وجود داشت مسئله‌ای است که در تمامی اعصار می‌تواند الگو باشد.
بر اساس یافته‌هایی که در روان‌شناسی نیز مطرح است زن و شوهری موفق هستند که به یکدیگر محبت داشته باشند و حضرت علی و فاطمه زهرا(س) نیز محبتی به یکدیگر داشتند که نه فقط احساسی بلکه عقلانی نیز بود که به محبتی پایدار بین آن دو تبدیل شده بود. اینکه چرا این دو بزرگوار به خوبی برای نسل جوان تبدیل به الگو نشده‌اند یکی از دلایلش، عدم شناخت کامل و معرفت نسبت به این زوج اسوه است.جوانان باید از الگویی پیروی‌کنند که آن را به خوبی بشناسند.

با این بیانات نه تنها ما خود به دنبال شناخت نرفتیم بلکه تبلیغات دشمنان نیز نگذاشته تا این دو الگوی آسمانی به خوبی برای جوانان تبیین شوندکه عدم شناخت موجب آسیب زندگی می‌شود و ما را از الگو دور می‌کند و این مسئله ای است که در جامعه اسلامی باید با عزم و جهاد فرهنگی به دنبال شناخت الگوهای دینی و قرآنی برای جوانان باشیم .باید بدانیم که ائمه و الگوهای دینی ما در متن زندگی ما جای دارند و تنها برای زندگی آخرت ما نبودند و باید بدانیم که این‌ها برای سعادت در زندگی مادی ما نیز می‌توانند الگو باشند این الگو‌ها در زندگی دنیوی ازدواج می‌کردند و فرزند آوری داشتند و مثل تمامی انسان‌ها زندگی می‌کردند و نباید ما به آن‌ها به دید الگوهای دست نیافتنی نگاه کنیم.

هدف ازراه اندازی این کمپین حرکتی است در جهت تشکیل خانواده های فاطمی و علوی و تبدیل خانه ها به کانون محبان اهل بیت (علیهم السلام) در برابر هجوم همه جانبه فرهنگی دشمن که امری لازم و بسیار مهم است و در صورت تحقق، تحولی عظیم و جهانی را به دنبال خواهد داشت.

برای مشارکت در این کمپین، ابتدا در قسمت نظرات آمادگی خود را اعلام کنید و در وبلاگ شخصی، در محورهای پیشنهادی و یا سایر موضوعات مرتبط می توانید به فعالیت و درج مطلب بپردازید.

- اساسی ترین عوامل بالا رفتن سن ازدواج
- راهکارهای عملی برای براي افزايش رغبت به ازدواج بين جوانان
- راهبردی‌ترین درس‌ها از ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) برای خانواده‌ها
- بهترین زنان از دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها
- چگونگی ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا سلام الله علیهما
- راهکارهایی برای برگزاری مراسم ازدواج به سبک اسلامی
- راهکارهای موثر در یافتن همسر مناسب
- آرامش در زندگی مشترک
- خانواده ایده آل از دیدگاه اسلام


free b2evolution skin
25
مرداد

کمپین رهروان بانوی کرامت

حضرت معصومه (س) در خانداني كه سرچشمه علم و تقوا و فضايل اخلاقي بود، پرورش يافت. پس از آنكه پدر بزرگوار آن بانوي گرامي به شهادت رسيد، فرزند ارجمند آن امام، یعنی حضرت رضا (ع) عهده دار امر تعليم و تربيت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نيز بر عهده گرفت. در اثر توجهات زياد آن حضرت، هر يك از فرزندان امام كاظم (ع) به مقامي والا دست يافتند و زبانزد همگان گشتند. ابن صباغ ملكي در اين باره مي گويد: هر يك از فرزندان ابي الحسن موسي معروف به كاظم، فضيلتي مشهور دارد. بدون ترديد بعد از حضرت رضا (ع) در ميان فرزندان امام كاظم (ع)، حضرت معصومه (س) از نظر علمي و اخلاقي، والامقام ترين آنان است. اين حقيقت از اسامي، لقب ها، تعريف ها و توصيفاتي كه ائمه اطهار (ع) از ايشان نموده اند، آشكار است و اين حقيقت روشن مي سازد كه ايشان نيز چون حضرت زينب (س) عالمه غيرمعلمه بوده است.

حضرت معصومه (س) از جمله انوار الهی است که مردم ایران از وجود پربرکت این بانوی با فضیلت بهره می‌برند و حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است که در عین حال مقام علمی بلندی هم دارد. متأسفانه شناخت جامعه ما نسبت به حضرت معصومه(س)کم است، حتی در رابطه با شخصیت‌های دینی همچون حضرت زهرا و حضرت زینب(س) شناخت زیادی نداریم. حضرت معصومه(س) با وجود این که قطب مذهبی ایران است ولی در جامعه ایران هم مظلوم واقع شده و این مظلومیت دلایلی دارد و دلیلش این است که توجیهات لازم در بین مردم اتفاق نیافتده و کتاب‌ها و مباحث فرهنگی درخصوص شخصیت حضرت معصومه(س) کم است.
ما با راه اندازی این کمپین بر آنیم تا با فعالیت مناسب، زمینه های شناخت بیشتر حضرت معصومه سلام الله علیها را در فضای مجازی گسترش دهیم.



برای مشارکت در این کمپین، ابتدا در قسمت نظرات آمادگی خود را اعلام کنید و در وبلاگ شخصی، در محورهای پیشنهادی و یا سایر موضوعات مرتبط می توانید به فعالیت و درج مطلب بپردازید.


- سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه و چگونگی الگو پذیری از زندگی ایشان

- نقش حضرت معصومه دربصیرت و ولایت مداری

- چگونگی رفتار با دختران را از منظر احادیث و روایات

- شاخصه های بارز شخصیت حضرت معصومه و نحوه الگو پذیری دختران از ایشان

- کرامات حضرت فاطمه معصومه

- احادیث در عظمت قم و کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها

- علل تاریخی سفر حضرت معصومه و سایر امامزادگان به ایران

- برکات و آثار وجود امامزادگان در ایران



free b2evolution skin