4
آذر

پرسش ها و پاسخ های محرمی (5)

تحقیقاً یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشوراست. مقام معظم رهبری

فراخوان «شور و شعور حسینی » ویژه وبلاگ نویسان سامانه کوثر بلاگ

  • در این فراخوان در ایام محرم و صفر، و در فواصل زمانی مناسب، سوالی مطرح و کاربران با شرکت در بحث پاسخ های خود را ارائه می نمایند. پس از رسیدن به نتیجه مطلوب، پاسخ ها جمع بندی شده در پایگاه «شور و شعور حسینی» درج شده و تنها کاربران شرکت کننده می توانند مطلب را کپی و در وبلاگ خود باز نشر دهند.
  • پاسخ ها حتما مستند و یا مستدل باشد.
  • ضمنا کاربران می توانند سوالات و پیشنهادات خود را از طریق نظرات مطرح نمایند.

سوال پنجم:

چرا امام حسین علیه السلام با اینکه می دانست به شهادت می رسد خانواده خود را به همراه برد؟ جایگاه و نقش زنان در انقلاب عاشورایی امام حسین علیه السلام چه بود؟

پاسخ خود را در قسمت نظرات بنویسید…

لینک های مرتبط:

پرسش ها و پاسخ ها (1)

پرسش ها و پاسخ ها (2)

پرسش ها و پاسخ ها (3)

پرسش ها و پاسخ ها (4)

پرسش ها و پاسخ ها (5)


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: گمنام [عضو] 
5 stars

البته دلایل مختلف و شاید حتی مواردی از چشم ما دور باشد.
یکی از دلایلی که من با مطالعه در کتابهای مختلف به آن رسیدم البته به زبان ساده این بود که :
کوفیان امام حسین را دعوت کردند و آماده همراهی بودند ولی بعد از ورود ابن زیاد خیلیها ترسیدند، تهدیدهای ابن زیاد شوخی نبود کاملا جدی و عملی. آنها با خود می گفتند شاید از جان خودمان بگذریم ولی اگر ما به یاری حسین برویم زن و فرزندانمان در کوفه به چنگ ابن زیاد می افتند.
امام حسین زن و فرزندان را با خود بردند تا به همه بفهمانند برای یاری نکردن دین خدا هیچ بهانه ای موجه نیست.

دلیل دیگر اینکه اگر زن و فرزندان همراه امام حسین نبودند، در عاشورا که همه مردان کشته می شدند و دیگر کسی نبود که حقایق وقایع اتفاق افتاده را به گوش مرد برساند و دشمن می توانست هرگونه می خواست به نفع خود ماجرا را بپوشاند.

مظلومیت امام حسین در کربلا بر کسی پوشیده نیست ولی دشمن بعد از پایان جنگ می گفت جنگ بوده دیگه حلوا که خیرات نمیکردن، کشتن و خونریزی جزء لا ینفک آن است.
اینجاست که مظلومت حرم آل الله، به آتش کشیدن خیمه ها، و … بدون هیچ شبهه ای نشانه ای است بر ظلم ظالمان.
ناگفته پیداست که شهادت طفل شیرخوار اباعبدالله، ضمیر هر غیر مسلمانی را نیز به فکر وامی دارد.

1395/09/11 @ 22:51
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

امام حسین (علیه السلام) خانواده خود را برای جنگ به طرف کوفه نبُرد تا این سوال طرح شود که چرا امام (علیه السلام) زن و فرزندش را به کربلا برد؟ بلکه آن حضرت به دعوت کوفیان برای در دست گرفتن حکومت اسلامی و احیای سنت جد بزرگوارش و برای استقرار و زندگی در شهر کوفه به طرف آن شهر عزیمت کرد و روشن است که در این راه بردن زن و فرزند یک امر کاملا طبیعی بوده است. از طرفی حضور و همراهی خانواده امام حسین (علیه السلام) علاوه بر آثار و فواید دینی و تبلیغی و فرهنگی فراوان و بی نظیر خود، توانست واقعیت و حقیقت حادثه کربلاء را از ابتدا به گوش تمامی انسانها در مسیر حرکت شان از مدینه تا کربلاء برساند. آری کاروان اسراء که خانواده آن امام مظلوم بودند، توانستند پیام رسان حادثه کربلا باشند و در کوفه، شام، مدینه و بین راه، تنها کافی بود که خود را معرفی سازند که نوه ها و فرزندان نوه های پیامبرند و لااقل شامیان بفهمند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، خویشاوندانی نزدیک تر از معاویه و یزید دارد که به فرمان یزید کشته و اسیر گشته اند.

1395/09/09 @ 20:24
نظر از: امیرعلی [عضو] 
امیرعلی

امام حسین میدانست وامامان ازعلم غیب که دارندمیدانندبه درجه رفیع شهادت میرسندبازهم بااهل خانواده رفتندتابه همه بگویندکه مابابقیه مردم فرقیرنداریم پس ماهم بااهل خانه میرویم که عدالت برقرارباشد……زنان هم نقش به سزایی داشتندازجمله حضرت زینب بااینکه شوهرش نرفتن به جنگ ولی خودبانودرجنگ پشت برادرشان بودندوحمایت وارامش گروه امام رابرعهده داشتند….

1395/09/08 @ 00:58
نظر از: مدرسه حضرت فاطمه (س) سقز [عضو] 

اگرامام حسین(ع)علم به شهادت خودداشتند چرابه کربلا رفتند؟
http://saghez.kowsarblog.ir/?p=299876&more=1&c=1&tb=1&pb=1

1395/09/07 @ 23:27


فرم در حال بارگذاری ...