1
خرداد

برگزیدگان فراخوان وحدت

حضرت امام محمّد باقر عليه السلام

رَحِمَ اللّهُ عبداً اجْتَمَعَ مَعَ آخَرٍ فَتَذاكَرَ أمْرَنَا، فَإنَّ ثَالِثَهُمَا مَلَكٌ يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا، وَ مَا اجْتَمَعَ اثنَانِ عَلَى ذِكْرِنَا إلَّابَاهَى اللّهُ بِهِمَا المَلَائِكَةَ، فَإذَا اجْتَمَعْتُم فَاشْتَغِلُوا بِالذِّكْرِ؛ فَإنَّ فِى اجتِمَاعِكُم وَمُذَاكِرَتِكُم إحيَاءَنا ( الأمالى، طوسى: 224، المجلس الثامن، حديث 390)

خدا رحمت كند بنده‏ اى كه با ديگرى بنشيند و درباره امر و مرام و فرهنگ ما گفت و گو كند، هنگامى كه دو نفر در امر ما با هم سخن مى ‏گويند سومى آنان فرشته‏ اى است كه براى آنان استغفار مى‏ كند، دو نفر به ياد ما جمع نمى ‏شوند مگر اينكه خدا به خاطر آن دو به فرشتگان مباهات مى ‏كند، هرگاه جمع شديد مشغول ذكر و ياد ما شويد كه گفتگو و گرد هم آمدنتان زنده كردن ماست!!

ضمن تشکر و قدردانی ویژه از مشارکت فعال و ارزشمند کلیه کاربران محترم در فراخوان های کوثر بلاگ، فارغ از ارزشمند بودن مشارکت تمامی کاربران گرامی، به دلیل محدودیت امکانات و اجبار در تمسک به ملاک های ارزشیابی انسانی، پیام های منتخب و شایسته تقدیر با توجه به محتوا و قوانین  به شرح ذیل می باشند. امیدواریم که همه مشارکت کنندگان در پیشگاه الهی سر بلند و با عزت باشند.


پیام منتخب

در دایره‌ای وسیع، رمز پیروزی امت اسلامی وحدت کلمه است. اگر امت اسلامی می‌خواهد در میدانهای علم، ترقی، پیشرفت مادی، تسلط بر سرنوشت خویش، رهایی از سلطه بیگانگان و سعادت درونی و بیرونی پیشرفت کند، راهش با کلمه توحید و توحید کلمه است.»
بیانات رهبری در دیدار کارگزاران نظام به مناسبت عید سعید فطر، 21/11/1375

(ارسال شده توسط  کاربر وبلاگ محبوب خدا)

پیام های محتوایی قابل تقدیر

قال رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم) :
.. فأنتم «اهل البیت» أهل الله عزوجل الذین بهم تمت النعمة و اجتمعت الفرقة و ائتلفت الکلمة.

شما اهل بیت، اهل الله هستید که به برکت شما، نعمت کامل گشته و پراکندگی بر طرف شده و اتحاد کلمه پدید آمده است.
الکافی، جلد 1، ص .446/

(ارسال شده توسط کاربر وبلاگ ندای اسلام)


امیرالمومنین امام علی علیه السلام در بخشی از خطبه قاصعه فرمودند:…..
پس انديشه كنيد (در زندگی گذشتگان) كه چگونه بودند؟ آنگاه كه: وحدت اجتماعى داشتند، خواسته‌هاى آنان يكى، قلبهاى آنان يكسان، و دستهاى آنان مددكار يكديگر، شمشيرها يارى كننده، نگاهها به يكسو دوخته، و اراده ها واحد و همسو بود، آيا در آن حال مالك و سرپرست سراسر زمين نبودند؟ و رهبر و پيشواى همه دنيا نشدند؟
پس به پايان كار آنها نيز بنگريد! در آن هنگام كه به تفرقه و پراكندگى روى آوردند، و الفت و دوستى آنان از بين رفت و سخنها و دلهايشان گوناگون شد، از هم جدا شدند، به حزبها و گروه ها پيوستند، خداوند لباس كرامت خود را از تنشان بيرون آورد، و نعمتهاى فراوان شيرين را از آنها گرفت، و داستان آنها در ميان شما عبرت انگيز باقى ماند.
متن حدیث در پیام موجود است.

ارسال شده توسط کاربر وبلاگ خادم امام حسن مجتبی علیه السلام

 

امام راحل (ره) فرمود:
تمام این وحدت کلمه ای که مبدا پیروزی ماشد برای خاطر این مجالس عزا واین مجالس سوگواری واین مجالس تبلیغ وترویج اسلام است./ درسهایی از وصیت نامه امام خمینی(ره)ص 45

ارسال شده توسط کاربر وبلاگ یا زینب س

 

انسان، نه از نظر تجرّد روحی، همسان فرشتگان است تا بی‌ نیاز از هماهنگی با همنوع خود باشد و با شعار (وما مِنّا اِلاّلَهُ مَقامٌ مَعلوم) زندگی کند و نه از جهت تجسّم بدنی همتای حیوانات است تا بی ‌نیاز از تبادل و تعاون با همنوع خویش باشد و با شعار (قَد اَفلَحَ الیَومَ مَنِ استَعلی) که برخاسته از حلقوم درندگان بشرنما چون آل فرعون است به سر برد و نه می ‌تواند بدون تکیه‌ گاه تکوینی، به تشتّت و پراکندگی خاتمه دهد و راز و رمز اتحاد با همنوع خود را دریابد و با رفتار مناسب، به ‌وحدت روی آورد و با شعار (قَد اَفلَحَ مَن تَزَکّی) از هرگونه نقص و عیب برهد و به کمالی برسد. بر این اساس، اوّلاً انسان‌ها نیازمند زندگی مسالمت‌ آمیز و اتّحاد با یکدیگرند؛ ثانیاً پشتوانه این اتحاد باید اهتمام به اجرای حق، و سرکوب کردن باطل باشد؛ ثالثاً برای تحقق اتحاد حقیقی باید به دستورهای وحیانی که به وسیله عقل و نقل کشف می‌ شود، روی آورد.
آیت الله جوادی آملی/ کتاب روابط بین الملل در اسلام

ارسال شده توسط کاربر وبلاگ گهر عمر

 

وحدت با اخلاق درست، احترام، محبت، آسان گیری ، حوصله وبردباری،محقق می شود. این روش اهل بیت وروش درست عالمان برجسته مسلمان ،اعم از شیعه وسنی است.
حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی

 ارسال شده توسط کاربر وبلاگ ترنم معرفت

یکی از ضروری ترین راههای پی ریزی وحدت دینی در امت بزرگ اسلامی،هماهنگی اراده ها و تمایلات ارزشی جوامع بر بنیاد همانندسازی ابزارهای سه گانه  است ؛ یعنی ” راهبردهای ملی و مذهبی، قومی و میهنی و نیز اجتماعی و فردی. “
منبع :نگاهی به راهبردهای ارزشی پیامبر ( ص) در مسیر وحدت اسلامی، حسين حسینی

ارسال شده توسط کاربر وبلاگ شمیم انتظار

 

 وبلاگ های شرکت کننده:

مدافع حرم، کوثر ورامین، طیب، یاسین، فاطمیه جلفا، لبیک یا حسین، دهه هفتادی، خادم امام حسن مجتبی علیه السلام، حوزه علمیه شهید مطهری البرز، محبان مجعفریه ،

مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآن، شمیم انتظار، یا فارس الحجاز، فاطمیه کرمان، حضرت زینب میناب، محبوب خدا، ندای اسلام، ساجدین، خانواده، حسنی، یا زیبنب س،  فاطمه زهرا گله دار،

  نرجس خاتون شاهین شهر، فاطمیه شیراز، شفق، محب امام خامنه ای،   اهل بیت ع ملک شهر،    خادم الحسن ع، ترنم معرفت، مرغ باغ ملکوت، گهر عمر

 

 به کاربر وبلاگ محبوب خدا، هدیه ای تقدیم خواهد شد و پیام تمامی شرکت کنندگان، به صورت فایلی مجتمع در وبلاگ یار مهربان، درج و در اختیار عموم کاربران فضای مجازی قرار خواهد گرفت.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
3 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.7 stars
(4.7)
نظر از: حُسنِ حَسَن [عضو] 
5 stars

با سلام
آرزوی توفیق روزافزون را برای دوستان دارم.

1395/11/01 @ 06:47
نظر از: کــ . موسوی [عضو] 

با سلام و سپاس از شما

و عرض تبریک به کاربر وبلاگ محبوب خدا

اجر همگی با امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام)

1395/03/03 @ 22:07
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام وادب
حمایت های شما قابل ستایش است .
موفق باشید

1395/03/02 @ 14:55
نظر از:  
4 stars

با تشکر از پی گیری های مداوم و ارزنده ی شما

1395/03/02 @ 02:09


فرم در حال بارگذاری ...