3
اردیبهشت

سبک زندگی قرآنی

 

“امت اسلامی با همه‌‌ی ابعاض خود در قالب ملتها و كشورها، باید به جایگاه تمدّنیِ مطلوب قرآن دست یابد. شاخصه‌‌ی اصلی و عمومی این تمدن، بهره‌‌مندی انسانها از همه‌‌ی ظرفیتهای مادی و معنوی‌‌ای است كه خداوند برای تأمین سعادت و تعالی آنان، در عالم طبیعت و در وجود خود آنان تعبیه كرده است. آرایش ظاهری این تمدن را در حكومت مردمی، در قوانین برگرفته از قرآن، در اجتهاد و پاسخگوئی به نیازهای نوبه‌‌نوی بشر، در پرهیز از تحجر و ارتجاع و نیز بدعت و التقاط، در ایجاد رفاه و ثروت عمومی، در استقرار عدالت، در خلاص شدن از اقتصاد مبتنی بر ویژه‌‌خواری و ربا و تكاثر، در گسترش اخلاق انسانی، در دفاع از مظلومان عالم، و در تلاش و كار و ابتكار، میتوان و باید مشاهده كرد. نگاه اجتهادی و عالمانه به عرصه‌‌های گوناگون، از علوم انسانی تا نظام تعلیم و تربیت رسمی، و از اقتصاد و بانكداری تا تولید فنی و فناوری، و از رسانه‌‌های مدرن تا هنر و سینما، و تا روابط بین‌‌الملل و غیره و غیره، همه از لوازم این تمدن‌‌سازی است.”  مقام معظم رهبری؛ بیانات در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی سال 1392

سبک زندگی قرآنی

یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری به‌عنوان دغدغه و از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران، بحث ایجاد تمدن نوین اسلامی است. فضای مجازی این روزها نقش پررنگی در سبک زندگی‌ تک‌تک افراد جامعه دارد. یکی از ارزش‌های موجود در سبک زندگی ایرانی-اسلامی، “سبک زندگی قرآنی” است. فضای مجازی باتوجه به جایگاه ویژه اش، می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش سهم قرآن در سبک زندگی افراد ایفا کند. قرآن و سبک زندگی که در آن آمده است را باید به گونه‌ای برای مخاطبین معرفی کنیم که با ذائقه آنان متناسب باشد. آیاتی از قرآن کریم در رابطه با استفاده صحیح از ابزار و امکانات دنیا برای ساختن و آباد کردن آخرت وجود دارد که می‌توان با استناد به آن نقش و اهمیت ابزار‌های نوینی مانند فضای مجازی را در ترویج ارزش‌های اسلامی اثبات کرد. دشمن نیز بيش از آن كه به فكر شبهه باشد، به فكر ابزار ارائه و انتقال پيام و شبهه بالاخص از طریق پایگاه ها اينترنتي (سایت ها و وبلاگ ها) است.
در فراخوان ماه رمضان امسال قصد داریم در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی و اثربخشی قرآن کریم و همچنین انس هرچه بیشتر مخاطبان با کلام وحی و در دسترس پذیر نمودن آموزه های قرآن، طرح “سبک زندگی قرآنی” را با مشارکت وبلاگ های کوثربلاگ برگزار کنیم. این طرح براساس فهرست کتاب “حفظ موضوعی قرآن کریم” می باشد که ذیل صفحه قابل دانلود است.
این کتاب شامل سیصد موضوع از آیات اعتقادی، فروع دین و اخلاقی قرآن کریم می باشد که در هر صفحه آن یک موضوع و آیه مربوط به آن نوشته شده است.
علاقه مندان می توانند در ماه مبارک رمضان، موضوعات دلخواه خود را از فهرست این کتاب انتخاب کنند و با بکاربردن عنوان آن، آیه و ترجمه مربوطه، محتوای مرتبط خود را تهیه و منتشر نمایند.

لطفاً مطالب خود را با کلیدواژه “سبک زندگی قرآنی” منتشر کنید.

کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم

دریافت کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(6)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
6 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: محبوبه رحیمی [عضو] 
5 stars

سلام
خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ با محتوا و پست های خوبی دارید
ان شاء الله موفق باشید .
https://basaer.kowsarblog.ir/

1399/05/16 @ 11:31
نظر از: محبوبه رحیمی [عضو] 
5 stars

با سلام
خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ خوب و آموزنده ای دارید
استفاده کردیم
https://basaer.kowsarblog.ir/

1399/05/15 @ 22:08
نظر از: محبوبه رحیمی [عضو] 

با سلام
خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ خوب و آموزنده ای دارید
استفاده کردیم
https://basaer.kowsarblog.ir/

1399/05/15 @ 22:06
نظر از: کاربری کوثربلاگ [عضو] 
کاربری کوثربلاگ
1399/02/17 @ 08:39
نظر از: محمدی [عضو] 

توفیق اجباری برای زندگی با قرآن

1399/02/15 @ 11:34
نظر از: طوباي محبت [عضو] 
5 stars

ببخشین من متوجه نشدم میشه توضیح بدین
آیا منظورتون اینه که مثل این مطلبی که گذاشتین ما هم مطلب بگذاریم یا نه مسائل و رویدادهای اطراف و زندگی خودمون رو با توجه به آیات بنویسیم. راستش من فکر کردم این دومی منظورتونه و این شکلی مطالبم رو نوشتم
بعدا مطلب منتشر شده شما رو دیدم.(خنده)

1399/02/11 @ 12:28
پاسخ از: امور اجرایی کوثر بلاگ [عضو] 
5 stars

با سلام و احترام
در این فراخوان، موضوع را مشخص کردیم. شیوه پرداختن به آن فرقی ندارد چگونه باشد. هم می تواند بر اساس نمونه پیشنهادی ما باشد، هم می تواند بر اساس داستان ها و روایت های شما از اتفاقات پیزامون خود باشد.

1399/02/17 @ 08:42
نظر از: طوباي محبت [عضو] 
5 stars

متشکرم خیلی خوب و کاربردیه.

1399/02/07 @ 16:21
نظر از: کاربری کوثربلاگ [عضو] 
کاربری کوثربلاگ
1399/02/07 @ 10:28
نظر از: ... [عضو] 
...
5 stars

چقدر خوب

1399/02/06 @ 14:08


فرم در حال بارگذاری ...